Andere organisator Snertrit

De organisatie van de Snertrit is na vele jaren overgegaan in andere handen: die van Joe J. Het is zijn tweede soeprit dit jaar (hij heeft ook de Kippensoeprit overgenomen). Het ging best goed, een paar tips voor volgend jaar.

Het was te verwachten: na de organisatie van één grijze rit buiten de Tourcommissie om en de medewerking aan een tweede grijze rit, heeft de Tourcommissie hard ingegrepen. De Snertrit is bij mij weggehaald en in handen gelegd van Joe. Dat was wel even slikken, maar goed, dan had ik niet buiten de Tourcommissie om moeten handelen.

Tips van de snertrit-nestor

Joe deed het niet slecht. Hieronder een paar tips voor volgend jaar:

  1. de opkomst. Er verschenen bijna dertig Oldtimers aan de streep. Dat is veel te veel. Dat gaat ten koste van het traditionele intieme karakter van de Snertrit. Bij mij kwamen er meestal maar tien Oldtimers opdraven. Dat is veel leuker.
  2. hoewel de temperatuur goed gekozen was (plus 1 graad bij vertrek) miste ik toch wel de traditionele regenbuien, ijzel en mistbanken. Soms zorgde ik voor windkracht 9, dat is wat meer organisatie maar maakt het wel extra spannend. Wel had Joe gezorgd voor blaartrekkende pekel, wat het weer enigszins goed maakte.
  3. Joe maakte de fout om Kevin mee te laten rijden. Ik nodigde hem ook altijd uit, maar omdat ik altijd voor regen zorgde, was hij al kletsnat voor we begonnen. Hij kreeg dan een uitsmijter en ging weer naar huis. Maar omdat Joe de regen was vergeten, ging Kevin dit keer mee. Door alle pech die we daarna met hem kregen, waren we pas ver na zonsondergang weer thuis.
  4. de rit zelf: we hebben helemaal niks van de Krimpenerwaard gezien. Een gemiste kans. Ik liet altijd de héle Krimpenerwaard zien. Eerst met de klok mee en daarna weer tegen de klok in. .
  5. dan de snert. Daar was niks mis mee. Kan ik niks van zeggen. Goed gedaan Joe!

 

Puntje van zorg

Puntje van zorg is wel dat Joe nu twee Soepritten heeft ingepikt. Kippensoep én Snertrit. Is dit een trend? Gaat hij zich nog meer ritten toe-eigenen? Heeft het bestuur van de Oldtimers (waar ik ook niet meer in zit) hier een standpunt over? We moeten er maar eens vragen over stellen in de Algemene Ledenvergadering.